background
Testowy blog
  • Last
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

niedziela, 10 lutego 2019

Moja genialna przyjaciółka



Genialna przyjaciółka
reż. Weronika Szczawińska
Wrocławski Teatr Współczesny (2018)

Spektakl "Genialna Przyjaciółka" wystawiany w Teatrze Współczesnym posługuje się jaskrawymi kolorami.

wtorek, 5 lutego 2019

Jeremy Bearemy, babe



To wspaniałe jak wiele o moralności i etyce współczesnego świata mówią dwie serie Netflixa: The Good Place i Trigger Warning with Killer Mike

czwartek, 24 stycznia 2019

You must be so happy now



"Dobra historia to część sukcesu i jako dziennikarka, doskonale to rozumiem".

niedziela, 13 stycznia 2019

sobota, 12 stycznia 2019

Jazzowy wybór Zofii


Komeda. Osobiste życie jazzu
Magdalena Grzebałkowska
Znak, 2018

Najnowsza biografia Krzysztofa Komedy (“Komeda. Osobiste życie jazzu”) jest efekciarska, bo taka być musiała; i nie chodzi tylko o osobę autorki, Magdaleny Grzebałkowskiej, która pisze o kolejnej sławnej postaci.

sobota, 5 stycznia 2019

Like a ride, like a riot



If I can't dance, it's not my revolution

Jedna ze studentek tańcząca do najlepszego singla zespołu Phoenix to Alexandria Ocasio-Cortez, najładniejsza polityczna bajka od czasów Baracka Obamy.

niedziela, 30 grudnia 2018

Bohaterka anty


Fuga (2018)
reż. Agnieszka Smoczyńska

Termin "kino autorskie" kojarzy się czasami z oryginałami hollywoodu, którzy troszeczkę wychodzą poza ustandaryzowane ramy kina gatunkowego. Ustawienia kadrów Wesa Andersona, niezdrowa perspektywa Woody'ego Allena, czy spektakle przegadanej przemocy Quentina Tarantino. Na szczęście mamy w kraju Agnieszkę Smoczyńską, której twórczość przypomina, że kino autorskie polega na tym, ze film mogła nakręcić tylko ta jedna osoba.